29 januari 2014

Geluk in de liefde?


Het meisje en de droom

Zie je hoe het meisje op de kaart vol verlangen zit te mijmeren over de prins op het witte paard… Het meisje heeft een prachtige droom. Over hoe hij haar liefdevol zal omhelzen en hoe hij met zijn sterke armen haar zal beschermen. Ze is veilig bij hem. Ze mag tegen zijn sterke borstkas aankruipen. Ze droomt over hoe hij haar onvoorwaardelijk zal liefhebben. Voor altijd. 
Eens zal hij op haar pad verschijnen en met een ontelbare hoeveelheid rozen zal hij haar het hof maken. Prachtige rode rozen. Hij zal een ontroerend liefdesgedicht voordragen, waarin hij van zijn onuitputtelijke liefde voor haar getuigt.

Wat zal hij haar gelukkig maken… 
 
Rozengeur en maneschijn
Zal ik het droombeeld van het meisje 'wreed' verstoren? 


Haar droombeeld is namelijk alleen maar een illusie. De Osho Zen Tarot kaart ‘The dream’ ('De droom'), nummer 6 van het Element Water, vertelt ons dat we ons beter niet kunnen verliezen in allerlei illusies over het hebben van een liefdesrelatie. Is niet zo handig...

Je alleen voelen

Maar soms kun je je zo alleen voelen, dat je sterk verlangt naar een liefdespartner. Je voelt je eenzaam. Je hebt het idee dat een liefdespartner al je ellende zal wegnemen. 
Een roze droom

Je wordt verliefd. Smoorverliefd. Je vindt de ander geweldig en je kunt alleen nog maar aan hem of haar denken. Romantische beelden over hoe de toekomst eruit gaat zien, komen in je hoofd op. Wat zal het fantastisch worden! En wat zul je gelukkig zijn als je eenmaal met de ander echt samen bent... 

Denk je? Volgens mij is dat een vergissing...

Vergissing...

Illusies over een liefdesrelatie

Natuurlijk is het niet leuk als je je alleen voelt. Het zou fijner en gezelliger zijn als je iemand in je buurt hebt die van je houdt en bij wie je je prettig voelt.  Dan hoef je je tenminste niet alleen te voelen.

Hoe alleen voel jij je
Maar het verdwijnen van je eenzaamheidsgevoel is niet iets wat je van een ander mag en kunt verwachten. Alleen jijzelf bent verantwoordelijk voor je eigen geluksgevoel. 

Zolang jij niet happy kunt zijn met jezelf in je uppie, zul je ook niet happy kunnen zijn in een liefdesrelatie. Dat klinkt misschien hard en confronterend, maar het heeft gewoon geen enkele zin je te verliezen in onrealistische ideeën over de liefde. Het levert je namelijk helemaal niets op, alleen maar teleurstellingen. 


Visualiseer een boog van liefde om je heen
Als je je persoonlijke levensgeluk laat afhangen van iemand anders, vraag je om problemen. Je geliefde zal hoe dan ook nooit aan jouw verwachtingen kunnen voldoen. Dus wat krijg je: ellende.

In je eentje gelukkig kunnen zijn

Daarom is het zo belangrijk dat je gelukkig kunt zijn met jezelf, dat je blij bent met je eigen gezelschap. Dat je je lekker voelt in je eentje. Aanvankelijk kost je dat waarschijnlijk de nodige moeite en voelt het misschien als een beproeving, maar het is het waard!

Blij met jezelf

Gevoel van gemis tegenover gevoel van acceptatie

Het kost namelijk nog veel meer moeite en doet nog veel meer pijn als je voortdurend naar iets verlangt wat je niet hebt. Dat heb ik zelf ook ervaren. Zolang ik het gevoel had dat ik een liefdespartner miste, zolang voelde ik me belabberd. 
Toen ik eenmaal in de gaten had dat mijn verlangen me in feite alleen maar ongelukkig maakte, besloot ik er anders mee om te gaan. Ik vertelde mezelf dat alles wat ik nodig had, er gewoon al was. Ik leerde te accepteren dat 'het is zoals het is' en ik ging mijn aandacht op andere dingen focussen en niet meer op dat gemis. En ik ging me steeds beter voelen en steeds gelukkiger! 



Love is in the air
Dus laat je niet opslorpen door je verlangens naar ‘de liefde’, wat je je daar dan ook bij voorstelt. Het zal nutteloos blijken te zijn...


Liefde komt als je er klaar voor bent

Als je niet meer bang bent om alleen te zijn en als je je gelukkig voelt in je eigen gezelschap, komt de liefde vanzelf op je pad. Dat klinkt goed toch? 


Gelukkig zijn alleen, maakt gelukkig samen zijn, mogelijk
Je zult het namelijk als vanzelf aantrekken, omdat je zoveel liefde hebt om weg te geven! Je bent een vat vol liefde.

~Lang leve de liefde!~

~~~~~
Neem ook eens een kijkje op mijn Tarot-website: http://hartvoortarot.nl

Deel dit artikel via een van onderstaande sociale media: